Bizony egy működő telefon nagyon fontos a cégalapításhoz

Ugyan most már az élet minden részéhez elengedhetetlen, hogy működő telefonnal rendelkezzen az ember, cégalapításnál mégis sokkal nagyobb hangsúly helyeződik a kis készülékre. Szerencsére nekem mázlim volt, és elég volt a laptop, hogy a legtöbb ügyet lebonyolítsuk. Mégis, a saját készülékemet el kellett vinnem a gsmdoki-ba, hogy megcsinálják. Sajnos azt nem tudom, mi baja volt, de legalább a cégalapítást meg tudtam oldani nélküle.

Na, de mért is most döntöttem úgy, hogy céget alapítok, mikor úgy néz ki, hogy a gazdaság rohamosan változik? Egyrészt, mert valami mindig lesz a gazdaságban, ami rizikófaktort képezhet, és teljesen felesleges mindig majd jobb lehetőségre várni. Akkor kell megragadni az alkalmat erre, mikor te legjobban észen állsz rá, nem pedig a környezetedre várni, hogy majd ő alkalmazkodik hozzád, és így fog majd minden jól alakulni. Szóval, mikor a barátom, akivel a cégalapítást terveztük, felvetette, hogy akkor most vágjunk bele az alapításba, természetesen utána jártam, hogy is kell ezt levezényelni. Az alaptőkénk és a könyvelőnk már megvolt hozzá szerencsére, de a pontos lépésekkel még nem teljesen voltunk tisztában.

Kis keresés után, hogy hol és kinél érdemes ilyet csinálni a topcegalapitas oldalánál ragadtunk le. Ők nagyon sok oldalú szolgálatot biztosítanak az ügyfeleiknek. Mi bt. formában gondolkoztunk, ami székhely szolgáltatás nélkül 18 ezer forintba került volna, ha pedig székhely szolgáltatással kötöttünk volna szerződést, akkor ezt elengedték volna, és csak a szolgáltatás 30 vagy 40 ezer forintos árát kellett volna kifizetnünk.

Ezen sokat tanakodtunk, legyen-e vagy ne ilyen szolgáltatásunk, a végén aztán azt mondtuk, miért ne? A budapesti székhellyel szimpatizáltunk jobban, hiszen új cég lévén, jobban marketingelni és network-ölni kell magunkat, hogy sikeresnek mondhatjuk magunkat. Ehhez be kell vonzanunk az ügyfeleket. Egy isten háta mögötti (már bocsánat) székhellyel ez nem fog menni. Persze az újlengyeli székhely is vonzó volt, de tekintve, hogy a mi IPA-nk, amitől ez a település megszabadítana minket, még alacsony a működésünk újdonsáságból adódóan, nekünk ez nem volt releváns.

Így 30 ezer forintot kellet fizetnünk az alapításért, 7 hónapos székhely szolgáltatással, ami mellé még plusz tárgyaló és iroda is jár, ezen felül pedig ők kezelik a papírjainkat, hogy azok eljussanak hozzánk akár postán akár ímélben. Ugyan így járnak el azoknak az esetében is, akik Újlengyelbe kérték ezt a fajta székhely szolgáltatást, csak ott ugye adómentességet kapnak iroda helyett, és ez 7 hónapra 40 ezer forintot jelent.

Persze, ha a jövő úgy hozza, hogy mi is meg szeretnénk szabadulni az IPA-nktól, akkor a cégmódosítás is belejátszat a dologba, amit itt szintén nagyon jó áron intéznek. A cég módosításra amúgy is szükség lehet, megváltozott név, tag váltás vagy egyéb okokból. Egy-egy ilyen változtatásnál a székhely módosítást is könnyen be lehet iktatni, ugyan ezek alapján az árak alapján.

Maga az alapítás nagyon gördülékenyen, gyorsan ment, a legnagyobb része online, de személyesen is meg kellett jelenni aláírás miatt. A szerződtetők nagyok kedvesek, közvetlenek voltak. Összességében mindkettőnkre nagyon jó benyomást tettek. Emellett pedig az oldaluk alján nagyon jó, hasznos blogposztokat lehet olvasni, tájékozódni arról, mégis milyen egy vállalkozó élete, mire érdemes odafigyelni, mi az amit jó mérlegelni, mielőtt belevágna a cégalapításba. Ezt mindenképp ajánlani tudom azoknak, akik csak kacérkodnak a vállalkozás alapításával.

Ha esetleg titeket is érdekel, hogyan lehet céget alapítani, vagy milyen is egy ilyen szerződés, látogassatok el a topcegalapitas oldalára. Ha kérdésetek akad, keressétek fel az ügyfél szolgálatukat nagy bizalommal, hiszen azért vannak, hogy segítsenek. Mi biztos, hogy a jövőben még igénybe vesszük a topcegalapitas által felkínált lehetőségeket, és csak ajánlani tudjuk őket minden kedves érdeklődőnek.